~ S.E.M.A.K.I.N D.E.K.A.T ~


Dear SUBSTANTIA NIGRA,

In the name of ALLAH, the Most Beneficent, the Most Merciful




SEMAKIN DEKAT
menghitung hari untuk menempuh UJIAN
ujian dunia 
yang selalu buat aku resah 
yang selalu buat aku gementar
yang selalu buat aku hilang arah 

SEMAKIN DEKAT


aku rasa seperti tidak cukup masa
aku rasa seperti dikejar oleh masa 
aku rasa seperti tiada jalan lain
kadangkala bermain di benak fikiran : 
"betul ke dengan apa yang aku buat ini"
kadangkala terfikir 
bersediakah aku memikul tanggungjawab itu 

SEMAKIN DEKAT


rasa seperti menemui jalan buntu 
dan aku mati kutu 
seperti tidak tahu hala tuju 
seperti tidak tahu langkah yg ku mahu 

"JUST BECAUSE YOU'VE COME TO A DEAD END, IT'S NOT TIME TO GIVE UP. FIND A DIFFERENT ROUTE AND KEEP PRESSING FORWARD "

SEMAKIN DEKAT 


otakku semakin serabut 
hatiku semakin kalut 
merasakan diri ini tidak punya ilmu yang cukup 
seperti mahu menyerah sebelum aku bertempur 

SEMAKIN DEKAT 


tapi kita lupa yang kita semakin jauh 
kita jauh 
dari PENCIPTA YANG AGUNG 
dari KEKASIH ALLAH, NABI MUHAMMAD S.A.W
dari KELUARGA 
dari SAHABAT SUKA DAN DUKA 


NAMUN, 

JANGAN BIMBANG


teruskanlah melangkah 
walaupun badai melanda
jangan terus berduka 
dan jangan terus putus asa 
tika saat merasa tiada jalan keluar 
ingatlah kita masih ada DIA
DIA yang berkuasa untuk 
menentukan segala segalanya 

JANGAN BIMBANG 


teruskan hidup dan jangan mengalah 
teruskan hidup dengan percaya padaNYA 
teruskan hidup berdoa kepadaNYA 

LAST BUT NOT LEAST, 

JANGAN BIMBANG 


USAHA + DOA + TAWAKAL
 = RESEPI KEJAYAAN 
selagi mana kita berusaha dari hari ke hari 
selagi mana kita berdoa tanpa rasa jemu dihati 
selagi mana kita bertawakal kepadaNYA
Nescaya, 
KEJAYAAN itu pasti milik kita dengan IZINNYA 




all good thing comes from ALLAH, and all the bad thing comes from myself

MAY ALLAH PASS ALL OF US, INSYAALLAH 
MBBS 2011/2016

STRIVE FOR JANNAH
MUJAHADAH ITU PAHIT KERNA SYURGA ITU MANIS 

~ IN ORDER TO BECOME A GOOD PERSON, THAT ONE HAS TO HAVE A LOT OF SCARS, IF THEY WERE TO HEAL ANOTHER'S PERSON WOUND, THEN THEMSELVES SHOULD KNOW WHAT BEING HURT IS ~ 


Comments

Popular posts from this blog

~ M.A.T.I. I.T.U. P.A.S.T.I ~

MY GOAL ~ JANNAH

H.U.S.N.U.Z.O.N